Jak si upravit řídící panel v Google Analytics

  • 9.7.2009
  • Radek Hojgr

Spravujete-li v Google Analytics více účtů (více webových projektů), rozhodně se vám hodí uspořádat si řídící panely tak, aby v něm byly zastoupeny veškeré hlídané statistiky.

Budete tak mít hned na očích jejich kompletní přehled.

Řídící panel v Google Analytics

Řídící panel je úvodní stránka každého účtu. Je to jakási výloha, kde jsou reporty požadovaných statistik z naměřených dat, spolu s odkazem na podrobné statistiky.

Výchozí rozložení jednotlivých statistik lze velmi jednoduše měnit. Taky je možné na řídící panel statistiky které vás nejvíce zajímají přidat, nebo naopak ty nedůležité zrušit. Google Analytics je v tomto hodně otevřený.

Jedinné, co nelze odstranit je graf návštěvnosti a základní charakteristiky daného projektu nazvané "Použití stránek".Je to jakási pevná součást řídícího panelu umístěná hned v horní části.

Jak přidat na řídící panel další statistiky?

Chcete na řídící panel přidat nějakou další statistiku? Je to snadné. Stačí se dostat do podrobnosti dané statistiky a nahoře nad jejím nadpisem se do lišty přidá tlačítko "Přidat na řídící panel".

Jakmile toto provedete, umístí se vám statistika do řídícího panelu. Abyste si to mohli zkontrolovat, vyberte z levého menu "Panel".

Jednoltivé položky na řídícím panelu můžete libovolně přemisťovat. Jednoduše je chytnete za horní okraj a přesunuete na požadované místo.

Pakliže byste chtěli nějakou tu statistiku vymazat, v pravém horním rohu skrývá křížek.

Nedokonalost řídícího panelu Google Analytics

Jednotlivé statistiky můžete do řídícího panelu libovolně přidávat, už ale nemáte právo rozhodovat, kterou část z konkrétní statistiky na řídícím panelu zobrazit. Většina statistik je totiž v jejím detailu složena z grafu, základních naměřených hodnot a tabulky.

Vezměme v úvahu, že rozjíždíme na více webech linkbuildingovou kampaň. Řídící panely by měly zjednodušit získat přehled o její účinnosti (kouknu a vidím).

Problém je ale v tom, že jakmile daná statistika, v jejím detailním zobrazení, má pod grafem ještě tabulku, nikdy v řídícím panelu nezobrazí onen graf, ale vždy pouze tabulku. A z tabulky není možné vyčíst vývoj v čase.

Toto beru jako hodně velké omezení. Vždyt právě při sledování účinnosti linkbuildingové kampaně na více webech potřebuju pouze nakouknout, shlédnout zda graf návštěvnosti z odkazujících stránek stoupá a jít na další web.

Pevně věřím, že tuto nedokonalost Google doladí.

No ale když už nic jiného, mohou sloužit statistiky v řídícím panelu jako rychlé odkazy do jejich podrobností. nemusíte tak hledat v levém menu např. zanořenou statistiku návštěvnosti z odkazujících stránek :)