Světová finanční krize se projeví i v maloobchodu

  • 10.12.2008
  • Tomáš Hojgr

Fenomén světové finanční krize řeší stále více lidí. Není se čemu divit, docela svižným tempem se nám dostává pod kůži. Média srší zprávy o dopadech na každého z nás dnem i nocí, 24 hodin denně.

Rozumně smýšlející člověk už ví, už zná, minimálně už přemýšlí - kam, jak, kudy, jak nejlépe. Otázky, na které se velmi těžce hledají odpovědi. Jedno je ovšem jasné a platí to už odpradávna: „štěstí přeje připraveným".

Štěstí přeje připraveným

V našem oboru se dnes už téměř denně setkáváme s lidmi, které finanční krize zasáhla:

  • Jsou to maloobchody, které už nemají sílu a kapitál na udržení stávajícího podniku.
  • Jsou to maloobchody, jejichž vlastníci prozatím neprostoupili onu bránu internetu a neadaptovali se na levnější řešení možného prodeje svých produktů.
  • Jsou to maloobchody, které přestávají žít.

Připravenost je v tomto případě více než potřebná. Kdo je připraven ví, kudy se vydat, aby jeho několikaletý, tvrdě budovaný obchůdek „přežil".

Přežít?

Ano přežít. Dle prognóz jde o několik málo měsíců, kdy se bude „čistit" ekonomika, kdy se bude výrazně propouštět, kdy mnoho firem bude krachovat. Těch několik málo měsíců bude sítem. Síto bude mít bohužel poměrně velká oka.

Doporučení

Pakliže jste maloobchod, který začíná mít potíže, nebo očekává odliv stávajících zákazníků z důvodu finanční krize, naše rada zní - vstupte se svými výrobky na internet.

Základním a nevymluvitelným faktem je snížení nákladů na minimum. Měsíční provoz internetového obchodu je dnes možné financovat s pár stovkami, popřípadě tisícikorunami v kapse (záleží na robustnosti systému).

Na rozdíl od kamenného obchodu nepotřebujete reprezentativní prodejnu, nepotřebujete zaměstnance na pozici prodavač a mnoho dalších věcí.

Úspora je tedy v řádu tisíců.

Naše řešení

Ony hrubá oka sítě Vám můžeme pomoci zmenšit. Umíme z malého obchodu, který je na pokraji hroucení, protože segment zákazníků řeší pouze základní potřeby, udělat velkého hráče na trhu ve světě internetu.

Vše je o připravenosti, vše je o chtění. Nebudete-li chtít být velcí, můžete za pomoci internetu pouze „přežít".

Umíme oka sítě zmenšit díky několikaletým zkušenostem s vývojem internetových obchodů. Postavili jsme našim zákazníkům internetové obchody, které je dostaly na špici, které je opět postavily na nohy a mohli opět začít mluvit o pojmu „obchod".

Adaptabilita je náš domov

Je to domov, ve kterém se vyznáme, ve kterém známe všechny místnosti, můžeme se v něm pohybovat se zavřenýma očima. Adaptujeme se vždy na klientovy požadavky, jeho potřeby. A v tom je naše největší síla.

Nejsme kolos, kterému trvá, než se pohne o pár milimetrů. Umíme reagovat pružně a vždy v zájmu našeho zákazníka.

Povzbuzení na závěr

Víme, že nejen maloobchody mají nyní problémy. Maloobchodům ale umíme pomoci. Nicméně ať už se rozhodnete jakkoliv, držíme palce všem, kteří si přečetli tento článek, ať finanční krizi přežijí bez úhony.

Těm ostatním to přejeme také, ti se to ovšem nikdy nedozví...