Jak zvýšit počet objednávek přes eshop, při zachování současné návštěvnosti

  • 26.6.2009
  • Tomáš Hojgr

Nedaří se zvednout návštěvnost? Už ne? Zvedněte objednávky.

Jak na eshop jednoduše přilákat lepší cílovou skupinu

Když přilákáte zbloudilce, kteří přišli proto, že náhodou máte zmínku na eshopu o něčem co je zajímá, nemáte z toho nic. Jen falešný pocit dobré návštěvnosti.

  • Nezajímá vás návštěvnost.
  • Zajímá vás, kolik lidí nakoupilo.
  • Lákejte ty lidi, kteří mají zájem nakoupit.

Jak je přilákat?

  1. Mějte na eshopu kvalitní popisy produktů i kategorií.
  2. Dávejte na eshop návody ke stažení, manuály, listy kompatibility, bezpečnostních listy. Vše co lidé hledají a souvisí s vašimi produkty.
  3. Vymazlete si eshop. Mějte tam raději množství produktů, ale každý vymazlený. Kvalitní popis, který jste dělali osobně.

Proč? Tuctových shopů je i ve vašem oboru stovky, jinak byste nečetli tento článek o zvýšení počtu objednávek na eshopu. Oni , ti ostatní, mají tuctové eshopy, protože přebírají popisy od svých dodavatelů. Všichni to mají stejně. Často všichni se stejnou chybou.

V těch popisech produktů na eshopu dodavatele jsou informace důležité, ale zpravidla ne všechny, které by zákazníka zajímaly. Když mu dáte svůj vlastní popis, něco si o produktu přečtete na více zdrojích (u konkurence, u výrobce, u distributora, v diskusích, poptáte se zákazníků co už nakoupili), budete mít více informací, než je na eshopu vašeho dodavatele. A zákazníci to ocení.

Mějte zboží skladem

Část zákazníků u vás nakoupí, ale zboží nepřevezmou, protože ho dodáte pozdě. Jiná část nenakoupí, protože nemá informaci, kdy jim zboží dodáte. Nebo ho nabízíte k dodávce pozdě.

Když lidem nabídnete užší sortiment, ale bude pro vás rychle dostupný, zákazník si možná vybere z toho, co máte. Ne vždy nutně potřebuje přesně ten model, který původně hledal.

Komunikujte se zákazníky, mají to rádi

Dejte vědět, kdy zboží budete expedovat. Kdy ho má zákazník čekat. Pak dejte vědět, že už ho expedujete. Zopakujte, jak ho expedujete (poštou, PPL), a uveďte adresu, kam ho posíláte.

Někteří prodejci neberou telefony, reagují na maily druhý den. Často je to náročné. Ale není lepší pocit ze shopu, než když napíšete mail do eshopu a oni vám odpoví během deseti minut. Stalo se vám to už? Mě ano, a ten eshop si získal mou důvěru, dnes tam nakupuji opakovaně. Byl to www.sunnysoft.cz, kde si opakovaně už několik let nakupuju mobilní telefony, vždy s kompletním příslušenstvím.

Buďte odborníky v oboru

Tzv. „šoupačů krabic“ je na internetu moc. Jejich eshopy jsou nekvalitní, obsahují popisy zkopírované odjinud, v telefonu zákazníkům do telefonu koktá špatně placená ženská, která o sortimentu neví nic. Jen jakou má barvu a občas i ví, jestli ho mají skladem.

Zákazník to pozná, nemá tyhle shopy rád. Nakoupí jen v zoufalé honbě za nízkou cenou, což se mu často vymstí. Stejně jako se vám vymstí, nebudete-li se zákazníkům věnovat a nebudete-li odborníky na to, co na eshopu prodáváte.

Radek Dostál
3.5.2016 09:13:00
Rychlá komunikace přes chat
V dnešní době se na e-shopech dost rozmáhají online chaty (něco jako www.limetalk.com), kde lze zákazníkům odpovědět ihned. Být neustále online je pro majitele samozřejmě povinnost navíc, ale zákazník vidí, že svou odpověď dostane hned, což je samozřejmě lepší.
Ondra
7.9.2015 21:23:29
Pluginy
Vcelku pekne spísaný článok. Samozrejme spôsobov, ako zvyšovať konverzie je neobmedzené množstvo. Jedným z nich je využívanie rôznych pluginov. Skúste pozrieť napríklad na tento - http://www.seduco.sk/zvysenie-poctu-objednavok-az-o-20-pomocou-jedneho-modulu-eshopy/
M. Koudelka
22.8.2014 12:59:40
Důvěryhodnost, podpora, osobní přístup
V článku myslím není nic špatně, ale x věcí by se dalo připsat a jednou z nich může být Online podpora prostřednictvím online chatu jako je chatini.cz. Odlište se od konkurence a zvyšte svojí online přítomností svojí důvěryhodnost.