Jak na analýzu klíčových slov pro kvalitní start SEO

  • 15.5.2009
  • Tomáš Hojgr

SimpleFuzz je blog, který pravidelně čtu. Dnes zveřejnil jeho autor Jeremy Martin další článek, který jednoduše a přehledným způsobem popisuje, jakým způsobem provádět kvalitní analýzu klíčových slov. Článek není přeložen doslova (to se mi fakt nechtělo :)

Každý uživatel internetu, pokud chce něco najít, použije vyhledávač. Tím může být v českých krajích Seznam, Google, Jyxo apod.

Prvním krokem k tomu, abychom dostali své stránky na přední pozice, MUSÍME provést analýzu klíčových slov.

Analýza klíčových slov

Analýzou klíčových slov si vytvoříme seznam nejdůležitějších slov a frází, které hledají naši potencionální zákazníci. S tímto seznamem v ruce pak budeme mít předlohu, podle které budeme postupovat.

1. Stanovení základních slov a frází

Nejdříve ze všeho musíte stanovit oblast vašeho zájmu. jaké jsou základní slova a fráze, která co nejpřesněji popisují předmět vašeho podnikání nebo obsah vašich internetových stránek. Co byste vy sami hledali, pokud byste chtěli najít váš výrobek či službu?

2. Sestavení seznamu klíčových slov

Následně musíte přijít na to, která s vaším webem souvisejí. K tomu je možné použít Google nástroj pro návrh klíčových slov. U tohoto nástroje můžete zvolit synonyma vašeho konkrétního slova a zobrazí se vám slova podobná, slova skloněná, případně nejčastěji hledané fráze vztahující se k zadanému slovu(ům).

3. Hledanost klíčových slov

K čemu by byly navržené slova a fráze, pokud bychom nevěděli, jakou mají hledanost. K tomu slouží ve zmíněním nástroji dva sloupce: počet vyhledávání za minulý měsíc a průměrný měsíční počet hledání daného slova nebo fráze za poslední rok. Google nástroj pro analýzu klíčových slov je vhodné použít pro SEO i správu PPC kampaní AdWords.

4. Konkurenční stránky

Jestliže máte nachystaný seznam relevantních klíčových slov a frází, musíte prozkoumat vaši konkurenci. Postupně procházejte seznam klíčových slov a frází a zadávejte je do těch vyhledávačů, ve kterých se chcete umístit na předních pozicích. U Google je možné využít parametr vyhledávání, a to "allintitle", tedy po vyhledání se zobrazí všechny stránky, které m,ají danou frázi přímo v titulku. Celý dotaz pro vyhledávání by pak vypadal následovně: allintitle:"hledané slovo".

Seznam bohužel tento parametr použít neumí. Nezbývá než hledat přímo frázi a dívat se na četnost vyhledaných stránek. Musí se při tom brát v potaz fakt, že ne všechny vyhledané stránky jsou konkurencí. Vypište si všechny weby i s počtem celkově vyhledaných stránek. Následně se rozhodněte, zda se chcete pustit do přímého souboje na hlavní klíčové slova nebo se chcete zaměřit na LongTail. Záleží předně na míře konkurenčnosti vašeho oboru. Pokud nejde o nic význačného, nebál bych se pustit do přímého souboje. Naopak např. u her, pneumatik apod. je snažší a efektivnější jít přímo za LongTail.

 

Závěrem

Uvědomte si, že vaše stránky musejí odpovídat na všechny otázky a musejí obsahovat veškeré texty, na které se váš potencionální zákazník může ptát.

 

Původní zdroj: Jeremy Martin's blog