Tipy pro zvýšení účinnosti Heuréky

  • 10.10.2012
  • Tomáš Hojgr

Heureka.cz je kvalitní český zbožový vyhledávač, který je podstatným zdrojem objednávek českých eshopů.

Pojmenování produktů

Pojmenovávejte produkty stejně, jak je pojmenovává Heuréka. Pozná váš produkt a nechá zákazníky, aby vás srovnávali s vaší konkurencí. Což potřebujete.

Zařazení produktů do kategorií

Vyberte u produktu, do které kategorie na Heuréce, se má produkt zobrazovat.

Ověřeno zákazníky

Snažte se o certifikát “Ověřeno zákazníky”. (V nastavení MASTERSHOP.cz zadejte API klíč ověřeno zákazníky, který najdete po přihlášení do Heuréky u konkrétního eshopu.)

Reagujte na hodnocení od zákazníků

Komunikující eshop je kvalitnější, než ten nekomunikující. A proto to i Heuréka hodnotí zvýšením hodnocení kvality vašeho eshopu. Za kladná hodnocení poděkujte, na záporná reagujte vstřícně a klidně (nemáte právo na emoce, ty patří pouze do soukromí.)

Zboží skladem

Mějte zboží skladem, nebo rychle dostupné. Důležitý parametr hodnocení kvality, ale ne jediný. U malých eshopů bývá přebujelý sklad důvodem krachu, proto opatrně. Skladem ano, ale s mírou, abyste to finančně zvládli. Sklad a dobrá cena jsou spíše pro větší eshopy.

Rozumná cena

Ze startu vám dobrá cena pomůže, uděláte si jméno, budete se na Heuréce zobrazovat výše. Ale platí, že buď konkurujete cenou (pak jste bez peněz), nebo kvalitou servisu (pak jste perspektivní a počet zákazníků vám stále roste).

Kvalitní servis zákazníkům znamená

  1. Rozumět svému sortimentu. Co prodáváte, byste měli mít osahané, vyzkoušené.
  2. Být ochotný. Raďte zákazníkům, pomáhejte jim.
  3. Buďte odborníkem v oboru. Rozumějte oboru jako celku a raďte všem, kdo o to mají zájem. Nejen svým zákazníkům. (Nezákazník uvažuje: ”On mi poradil, objednám u něj.” A pak je z něj zákazník.)
  4. Komunikujte se zákazníky. Odpustí vám zpožděnou objednávku, pokud ví, že bude zpožděná. Reagujte na jejich dotazy, dávejte jim vědět o stavu jejich objednávky. Nekomunikující eshop je mrtvý eshop.

Další tipy popsala Heureka na svém blogu.